Dit keer eens geen rit door Gelderland of Overijssel maar door het prachtige Utrecht. Om 10 uur verzamelden zich 28 enthousiaste Vespisti bij Leertouwer Motoren en Bromfietsen in Soest waar we een welkom onthaal kregen door eigenaar Joël van der Horst. Eigenlijk waren de meeste mensen er al eerder. Ze stonden kennelijk te trappelen om deze mooie rit te rijden met het meest prachtige weer wat je maar hebben kunt voor een Vespa rijder.
Er stond een koffiemachine voor heerlijke cappuccino,, thee enz en er was door eigenaar Joël gezorgd voor een heerlijke tompouce met unieke opeetbare afdruk.
Er werd flinke gebabbeld want meerdere vespisti hadden elkaar al lang niet meer gesproken en er waren een aantal nieuwe leden en leden van zusterclub Zuid Holland. Een prachtige groep mensen bij elkaar. Toen het tijd werd om te vertrekken nam Ton het woord om iedereen welkom te heten en vertelde hij dat wij in follow-up zouden rijden. Dit omdat de groep nu toch wel erg groot was en we in een wat drukker gebied waren. We wilden immers niemand kwijt raken. Precies 11 uur vetrokken wij met 21 Vespa’s waaronder een aantal duo’s. Ritmeesters Olaf en Coen voorop en Irma als hekkensluiter.
Het was een prachtige rit al slingerend langs leuke dorpjes en kleine watertjes. Door de stroomgebieden van de Vecht, de Angstel en ’t Gein met plaatsen als Loosdrecht, Vreeland, Breukelen, Abcoude en Baambrugge. Weer een heel andere omgeving dan ons eigen mooie Gelderland. De lunch was bij restaurant Het Spieghelhuys in Nederhorst den Berg en was goed voor elkaar met grote tafels voor ons gereserveerd.
Na de lunch nog een mooi stuk van de route gereden om te eindigen bij Olaf en Irma thuis die ons uitgenodigd hadden voor een drankje en hapje als afsluiter. Het was super gezellig met elkaar in hun mooie achtertuin met echt wel meer dan alleen maar een “hapje”. Bedankt Irma en Olaf voor jullie warm welkom in jullie huis/ tuin met heerlijke hapjes! En bedankt Coen en Olaf voor deze mooie rit die ons een prachtige stukje van Utrecht liet zien.
Onze dank gaat ook naar Joël van der Horst van Leertouwer Motoren en Bromfietsen voor het gastvrije onthaal in zijn zaak.