Tussen 10 en half 11 verzamelden 11 enthousiaste Vespisten zich bij Jacob en Mariken in Epse. Daar stond een lekker bakje koffie of thee klaar met een heerlijke plak zelf gebakken appelcake. Voor sommigen was het een beetje een natte start van de dag zo vroeg vanuit huis maar eenmaal in Epse scheen de zon. Iets over 11 vertrokken 7 leden van VCGE, 2 leden van VCZH, 1 van VCS en 1 helemaal op zijn px uit stad Groningen van VCG.
De rit begon meteen al mooi over Bathmen, binnendoor via Loo naar Markelo alwaar het landschap ietswat glooiend werd wat prachtige vergezichten op leverde.
Verder over smalle landelijke weggetjes naar Diepenheim, Zwiep en Barchem in het meest fantastische weer wat je maar kunt hebben als Vespa rijder(ster) Zon, weinig wind en 22 graden. Oftewel, perfect!!
Onderweg konden zij die het nodig hadden nog even tanken. Daarna ging de route weer verder over echt mooie smalle landelijke weggetjes met her en der een pittoresk dorpje met prachtige oude boerderijen. Er was zóveel te zien onderweg. Na zo’n 90 kilometer kwamen we aan op een prachtige plek in het buiten gebied van Zutphen. Daar stonden Mariken en haar dochter Klaske met hun mooie oude Volkswagen camperbus ons op te wachten voor de lunch. Klaske had lekkere kaiser broodjes gesmeerd met kaas en worst. En Mariken had een heerlijke Tsjechische knoflook soep gemaakt. Meerderen van ons vroegen om een tweede bakje dus hij was echt lekker. Het was een prachtige omgeving om even te lunchen, benen te strekken, genieten van de omgeving en bij te kletsen. De sfeer was goed.
Toen werd het tijd weer verder te rijden. Ron nam van hier afscheid en we reden verder met 10 man. Nee sorry, met 10 Vespa’s maar Klaske ging het laatste stuk mee achterop dus bleven het 11 man. We reden via Zutphen de brug over naar de andere kant van de IJssel om een prachtig stukje dijk te rijden. Daarna binnendoor naar Voorst en Wilp om bij Deventer weer de brug terug naar de andere kant te nemen. Daar haakte Jonne af en kwam Mariken er voor in de plaats. Zij is ons tegemoet gereden om nog een klein stukje te kunnen genieten van het rijden met onze Vespa vrienden. Eenmaal weer in Epse werd Jacob bedankt voor zijn prachtig uitgezette rit en Mariken voor het lekkere eten onderweg en uiteraard hun gastvrijheid.
Dank aan alle Vespisten die mee hebben gereden en dank aan Jacob en Mariken voor het organiseren van deze mooie dag!