Afgelopen zondag 19 mei stond de Combirit samen met Vespa club Antwerpen op de agenda.
30 enthousiaste leden van beide clubs verzamelden om 10:00 uur bij Hotel de Bilderberg in Oosterbeek waar een kopje koffie klaar stond. Rond 11:00 uur werd er door ritmeester Ton een briefing gehouden.
De Vespa’s werden gestart en via Wolfheze reden wij in een heerlijk zonnetje achter ritmeester Rien aan richting Deelen om richting Wilp te rijden waar een stop was om iedereen bij te praten om veilig door Deventer te kunnen rijden.
De route bestond uit een mooie en bosrijke omgeving. Rond 12:30 uur kwamen wij aan in Epse bij Mariken en Jacob (leden van VCGE) die een heerlijke lunch klaar hadden gemaakt. Twee leden van club Antwerpen werden nog in het zonnetje gezet omdat ze jarig waren en natuurlijk kon lang zal ze leven niet ontbreken en werd er gezongen. Nadat iedereen het heerlijke toetje op had gegeten werd de weg weer vervolgd.
De route bracht ons in Eefde waar een korte stop was bij de sluis. Wat een geluk dat er ook nog een schip door de sluis moest. Ton gaf nog enige uitleg over de sluis om vervolgens weer op de Vespa’s te stappen. De route werd vervolgd via Zutphen, Dieren om in Arnhem nog een afscheidsdrankje te nemen die door de vrienden uit Antwerpen werd aangeboden. Onder genot van het drankje werden wij uitgenodigd om volgend jaar een rit te komen rijden in Antwerpen.
Dankjewel Rien en Ton voor de mooi uitgezette rit en Mariken en Jacob bedankt voor de heerlijke lunch.

(Verslag: Jaqueline)