Skip to main content

Maar meteen bij het project beginnen: de Rally 200 electronic bij René. “Ziet er geweldig uit René!” Bij binnenkomst in de toch al mooie werkplaats van René springt het project direct in het oog. René heeft het frame van zijn Rally op de heftafel in de spotlights gezet als ware het de motorbeurs in Milaan, maar dan in Didam. Ik durf, kleurenzwak als ik ben, de kleur niet te benoemen, maar kijk maar naar de foto’s (als ik tenminste het kabeltje van mijn camera kan vinden).
Maar ach, arme René, als tweede bezoeker van de avond blijk ik, net als Thijs, meteen iets te roepen over iets onbenulligs. Alsof dat het wezen van het fraaie project is.
Nog wat later meldt zich nog een liefhebber van Italiaans spul. Nee, geen Vespacollega, maar een echte Laverda fanaat. Op de motor nog wel. Dus vrienden, jullie hebben allemaal niet alleen de uitleg van René over de voortgang van zijn project gemist, maar ook nog een boeiende uitleg over de 750cc en 1000cc Laverda’s van de zeventiger- en tachtiger jaren.
Helaas bleef het bezoekersaantal bij deze drie steken. Belangstellende nummer vier strandde in Haaksbergen met zijn auto op een vluchtheuvel waar hij twee lekke banden en twee kapotte velgen aan over hield. Dat was er een teveel, waardoor verder rijden naar Didam niet meer mogelijk was: pech Ben.
Hoewel de animo dus helaas wat achterbleef bij de verwachting, was de intensiteit en de gezelligheid van de avond wat mij betreft uitstekend! We hebben echt leuk koffie gekletst, of was het gekoffiekletst? Dank René!

Met dank aan Ron voor dit verslag en de foto’s.

5 Comments

Leave a Reply